SŠ, ZŠ a MŠ Frýdek - Místek

Školní zahrada všech smyslů

Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Frýdek-Místek, příspěvková organizace

Školní budova na ulici 28. října 1884 ve Frýdku-Místku

Název ZAHRADA VŠECH SMYSLŮ vychází z myšlenky, že by žáci měli vnímat okolí nejen zrakem, ale i sluchem, hmatem, čichem a chutí.  Rádi bychom u nich rozvinuli i tzv. „šestý smysl“.

Současná podoba školní zahrady  poskytuje prostor pro venkovní pobyt žáků a je otevřenou přírodní učebnou, která poskytuje prostor pro pozorování, bádání, získávání znalostí a dovedností a také je místem setkávání. Žáci se prostřednictvím zahrady učí ohleduplně pohybovat v přírodě.

Naše škola má environmentální vzdělávání jako jednu priorit výchovy a vzdělávání žáků.

Ve všech ročnících se environmentální výuka prolíná napříč předmětům dle školních vzdělávacích programů.

Klademe důraz hlavně na to, aby učitel:

  • pracoval s žáky různými metodami – badatelsky orientované vyučování, projektové vyučování, činnostní učení – pozorováním žák zjišťuje vlastnosti organismů, jejich podmínky k životu
  • pracoval s žáky různými organizačními formami – individuální přístup, frontální výuka, práce ve dvojici, skupinová práce, terénní práce, exkurze, besedy…
  • podněcoval vlastní tvořivost dětí k udržení trvale obnovitelného života
    podporoval žáky na kulturních či společenských akcí v rámci přírodních věd
  •  

Zahrada všech smyslů

  • Ovocné stromy
  • Keře v přírodní zahradě
  • Přírodní trávník
  • Trvalky v přírodní zahradě
  • Vyvýšené záhony s bylinkami
  • Fauna
  • Kompostování
  • Nádoby na dešťovou vodu
  • Altán
  • Skleník
  • Chatky na úschovu nářadí
  • Hřiště a výukové prvky

 

Naše zahrada vytváří vhodné místo pro pohyb žáků na čerstvém vzduchu ve výuce i ve školní družině.

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami tak mají možnost vnímat zahradu opravdu všemi smysly.

Databáze zahrad vznikla v rámci projektu: Odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSK II., registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019613

×